Neem contact met ons op!

Heb je vragen over werken bij GrandVision Benelux? Bekijk dan onze meest gestelde vragen hieronder. Kun je het antwoord op jouw vraag niet vinden of heb je liever persoonlijk contact? Neem dan contact met ons op, we helpen je graag! Voor vragen over een specifieke vacature kun je het beste contact opnemen met de Recruiter, haar contactgegevens kun je vinden onderaan de vacaturetekst. 

Adres Support Office

GrandVision Benelux B.V.
Amersfoortsestraatweg 84-A
3769 AM Soesterberg

Telefoon: 0650099803
E-mail: [email protected]

Meest gestelde vragen

Voorbereiding

Hoe bereid ik me voor op het sollicitatiegesprek?

Het is belangrijk om je goed voor te bereiden op een sollicitatiegesprek. Dit is niet alleen belangrijk voor ons, maar ook voor jou om te onderzoeken of de functie en onze organisatie bij je past. Hierbij een aantal tips die je kunnen helpen bij het voorbereiden van een sollicitatiegesprek:

  • Verdiep je in onze organisatie door meer te lezen over ons op de werkenbij website. Wist je bijvoorbeeld dat GrandVision Benelux onderdeel is van Essilor Luxottica? Het is fijn als je al wat achtergrond informatie hebt over de organisatie tijdens het gesprek!

  • Lees de vacaturetekst goed door zodat je voor een groot deel al een goed beeld hebt van de functie en bedenk waarom jij bij de functie en onze organisatie past. Bedenk zelf ook vragen die je wil stellen om het beeld helemaal compleet te krijgen. 

  • Wees vooral jezelf en eerlijk in het sollicitatiegesprek. Geef aan waar je goed in bent, maar ook wat je graag nog zou willen ontwikkelen of waar je nog hulp bij nodig hebt. 

Wat voor vragen kan ik verwachten tijdens het sollicitatiegesprek?

Geen enkel sollicitatiegesprek zal precies hetzelfde verlopen, maar hierbij een aantal vragen die je wellicht kan verwachten:

  • Kun je iets over jezelf vertellen?

  • Wat is de reden van jouw sollicitatie?

  • Wat zoek je in een baan?

  • Waarom wil je bij ons werken?

  • Wat verwacht je van de functie?

  • Wat spreekt je in deze functie wel en niet aan?

  • Wat zijn jouw sterkte punten?

  • Waar wil je jezelf verder in ontwikkelen?

  • Hoeveel uur per week wil je werken?

  • Wat is jouw bruto salarisindicatie?

  • Per wanneer ben je beschikbaar?

Het sollicitatieproces

Ik wil graag bij jullie werken maar er zijn momenteel geen (passende) vacatures. Wat kan ik doen?

Sel een Job Alert in op de website en je krijgt een melding als er een nieuwe vacature is geplaatst die bij jouw profiel past. Je kunt ook een open sollicitatie sturen naar [email protected].

Hoe ziet de sollicitatieprocedure eruit?

De sollicitatieprocedure kan per vacature verschillen. Ook ligt het eraan of je solliciteert voor een vacature op ons Support Office of voor een vacature in één van onze winkels. Op de vacaturepagina kun je zien hoe de procedure er voor die specifieke vacature uitziet. 

Ik heb gesolliciteerd via de website, maar geen bevestigingsmail ontvangen. Wat moet ik doen?

Als je geen bevestigingsmail hebt ontvangen, dan is het solliciteren waarschijnlijk niet gelukt. Probeer het nog een keer of stuur een mail naar [email protected].

Ik heb gesolliciteerd via de website, wanneer kan ik een reactie verwachten?

Als je hebt gesolliciteerd via de website ontvang je direct een bevestigingsmail. Wij nemen jouw sollicitatie zorgvuldig in behandeling en streven ernaar om er binnen één week bij jou op terug te komen. 

Ik heb vragen over een vacature, met wie kan ik contact opnemen?

Voor vragen over een specifieke vacature kun je het beste contact opnemen met de Recruiter van de desbetreffende vacature. Haar contactgegevens kun je vinden onderaan de vacaturetekst. 

Arbeidsvoorwaarden

Wat bieden jullie qua arbeidsvoorwaarden?

Onze medewerkers zijn ons meest waardevolle kapitaal. We helpen je nog beter in je vak te worden, met meer oog en aandacht voor je functie én groei. 

We bieden je natuurlijk een salaris dat past bij jouw kennis en ervaring. Maar daarnaast bieden wij jou ook interessante secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals:

  • een reiskostenvergoeding

  • 25 vakantiedagen op fulltime basis

  • een uitstekende pensioenregeling, collectieve ziektekostenverzekering en korting op privé verzekeringen

  • belastingvoordeel bij sportabonnementen of een nieuwe (elektrische!) fiets 

  • en... je mag ieder jaar een (zonne)bril of contactlenzen uitzoeken!

Werken in een winkel

Ik wil graag bij jullie in de winkel werken maar ik heb geen ervaring, kan dat?

Om bij ons aan de slag te gaan als verkoopmedewerker is het niet vereist om ervaring te hebben in de optiek. 

Kan ik worden overgeplaatst als ik ga verhuizen?

We kunnen ons voorstellen dat je graag dichtbij huis werkt. Als je gaat verhuizen, kijken we dan ook graag met je mee naar de mogelijkheden bij jou in de buurt. 

Wat zijn de werktijden?

De werktijden zijn altijd in overleg met je leidinggevende maar in principe zijn de werktijden de openingstijden van de winkel. 

Wat zijn de doorgroeimogelijkheden?

Er zijn genoeg mogelijkheden om door te groeien en we bieden dan ook verschillende interne cursussen en opleidingen aan zodat je ook echt een stap kan maken! Groei bijvoorbeeld door naar (Assistent) Opticien, (Assistent) Contactlensspecialist of (Assistent) Bedrijfsleider. 

Werken op ons Support Office

Kan ik binnen GrandVision Benelux ook parttime werken?

Binnen GrandVision Benelux is het ook mogelijk om parttime te werken. Dit is echter wel afhankelijk van de vacature en dit staat altijd bij de vacature vermeld. 

Hoe zouden jullie de sfeer op het Support Office omschrijven?

Op de werkvloer heerst een informele sfeer waarbij onze cultuurwaarden Do, Dare, Care ons uitgangspunt vormen. 

  • Do - Be passionate, work hard and make it happen! Focus on goals and have fun. Take ownership, be commited. 

  • Dare -  Guts and Glory! Be smart. Challenge the limits. Grow by changing and keep on learning. 

  • Care - Together we create the best employee and customer experience! Build relationships and loyalty. Care for yourself and each other.

Welke afdelingen zijn er op het Support Office?

In het bosrijke Soesterberg werken we met ruim 250 collega's op de afdelingen:

  • Supply Chain 

  • Logistiek

  • Marketing

  • Category Management

  • Retail Support

  • Human Resources

  • IT

  • Finance

  • iCare

  • Retail Management

  • Communicatie

Werken en leren

Is het mogelijk om bij jullie stage te lopen?

Bij GrandVision Benelux dragen we graag bij aan de ontwikkeling van toekomstige (vak)specialisten en bieden we een kijkje in onze keuken om studenten kennis te laten maken met het mooie optiekvak en onze organisatie. 

Is het mogelijk om via GrandVision Benelux een opleiding te volgen?

Binnen GrandVision Benelux hechten we veel waarde aan kennisontwikkeling en persoonlijke groei. We bieden daarom verschillende cursus- en opleidingsmogelijkheden aan. 

Hoe ziet de opleiding tot opticien eruit?

Bij Pearle en Pearle Studio bieden wij de vaktechnische opleiding tot opticien aan in onze eigen bedrijfsklas aan de DHTA in Utrecht. Dit is een mbo niveau 4 opleiding in een bbl vorm. Je gaat 1 dag in de week naar school en daarnaast werk je minimaal 24 uur in de winkel. Zo wordt je in 2,5 jaar opgeleid tot gediplomeerd opticien!

Blijf op de hoogte van interessante vacatures